Budeme potrebovať:

  1. Arduino Uno
  2. Breadboard
  3. Rezistor s odporom 220Ω
  4. Potenciometer
  5. LCD display (16x2)
  6. Vodiče
  7. USB kábel na prepojenie Arduina s PC

Potrebné znalosti

  • Pre prácu s LCD displejom je v tejto úlohe nutné do kódu vložiť knižnicu <LiquidCrystal.h>, ktorá nám uľahčí prácu s displejom



Popis úlohy

V tejto úlohe sme si ukázali prácu s LCD displejom pomocou knižnice <LiquidCrystal.h>. V kóde vďaka nej môžeme použiť funkciu lcd.begin() v ktorej určime aký displej používame v našom prípade 16x2. Funkcia lcd.print() je vlastne rovnaká funkcia ako printf(), akurát tu sa to vypíše na našom displeji. V sekcii loop už len nastavujeme druhú časť a to sú hodiny (stopky), ktoré nám budú počítať ako dlho sa naša správa nachádza na displeji.  


Posledná zmena: sobota, 22 mája 2021, 17:49