Možnosti zápisu do kurzu

VV - Výsledky vzdelávania


študent úspešným absolvovaním predmetu: V kognitívnej oblasti: 1. získa systémové vedomosti potrebné k vykonávaniu učiteľského povolania a školskú súborovú prax v rámci osnovy predmetu 2. je schopný orientovať sa v učebniciach Hv pre ZŠ, ovláda teoretický obsah obsiahnutý v učebniciach, ako aj skladby a piesne s jednoduchým harmonickým sprievodom (T,S,D,T) V afektívnej oblasti: 1. dokáže oceňovať hodnoty poznania danej hudobnej oblasti, vyjadriť vlastný postoj, sebahodnotenie ako aj hodnotenie v budúcej učiteľskej profesii V psychomotorickej oblasti: 1. Nadobudne praktické zručnosti v hre na zvolený hudobný nástroj, spevný hlasový prejav a základy klavírnej, 2. ovláda fyziológiu fonačného ústrojenstva a praktické posadenie hlasu, vie správne spevácky dýchať, uvoľniť fonačný aparát a uvedomiť si hlasovú rezonanciu a ostatné atribúty správneho vokálneho prejavu 3. dokáže aplikovať nadobudnuté vedomosti pri skvalitňovaní kultúry detského hlasového prejavu 4. dokáže do hry aplikovať charakteristické črty a spôsobom hry vyjadriť jednotlivé štýlové obdobia 5. ovláda správne držanie tela pri hre na hudobnom nástroji a správne postavenie ruky pri rôznych technikách hry.

L - Odporúčaná literatúra

C. CZERNY: Osemtaktové etudy op. 740 C. CZERNY: Škola zručnosti op. 599 J. S. BACH: Malé prelúdiá KORÍNSKA, A. Piesne pre výchovu spevákov – výber. Prednesové skladby z obdobia romantizmu, 20. storočia a skladby súčasných autorov RANINEC, J. 1992. Hlasová výchova pre učiteľov. UK Bratislava 1992. RANINEC, J. 2003. Ľudský hlas a jeho kultivovanie. SAV Bratislava. 2. vydanie. 2003. SARAUER, A.: Klavírna škola pre začiatočníkov SCHNEIDER-TRNAVSKÝ, M. Slovenské národné piesne. Zväzok 1 -5. ŠIMOVÁ, O. 1997. Teória hudobnej výchovy. Základy teórie vokálnej interpretácie. UK Bratislava 1997. VACCAI, N. Metodo practico. Edition Peters. Nr. 2073.

PJ - Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

Slovenský jazyk


P - Priebežné hodnotenie

Cvičenia s pravidelnou periodicitou

Z - Záverečné hodnotenie

Individuálny umelecký výkon: 0-50 bodov

SO - Stručná osnova predmetu

Vokálna časť: Vokálna pedagogika a jej cieľ. Fyziológia hlasu, hlasové orgány Základné pojmy fyziológie hlasu. Správne držanie...Metodika práce s detským hlasom. Hygienické návyky, rozvíjanie detského hlasu, tvorenie tónu. Hlasová rozcvička. Spev detských piesní a ich interpretácia s prihliadnutím na rôzne žánre (ľudová pieseň, umelá pieseň). Inštrumentálna časť: Hra na hudobnom nástroj a jej špecifiká. Výber repertoáru rôznych štýlových období a charakteru. Osvojenie si výber vhodného repertoáru na rôzne príležitosti a prispôsobí tomu i svoju interpretáciu. Oligátny klavír: Technické základy klavírnej hry. Legato, tenuto, staccato. Výraz, dynamika, agogika. Hra piesní s jednoduchým harmonickým sprievodom.


Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)
Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)