Možnosti zápisu do kurzu

Stručná osnova predmetu: 

Tanec, jeho druhy a formy. Ľudový, historický, klasický, moderný, súčasný (contemporary) a spoločenský tanec. Kreatívny tanec ako moderný didaktický prostriedok. Psychologické účinky tanca. Tanec a hra. Využitie kreatívneho tanca v rozvoji kognitívnych, psychomotorických a afektívnych kompetencií žiakov. Iniciačné hry ako edukačný prostriedok. Tanečná a pohybová interpretácia hudby.

Výsledky vzdelávania: 

- Študent úspešným absolvovaním predmetu si osvojí, vie vysvetliť a použiť metodiku pohybových a tanečných hier, rozlišuje základné techniky tanca a ich terminológiu. 

- Ovláda základy anatómie tela, rytmiky a metodiku koordinačných a dispozičných cvičení. 

- Je schopný kvalitne interpretovať zvolenú tanečnú etudu s primeraným stupňom zvládnutia techniky v daných možnostiach. 

- Kreatívne aplikuje teoretickú prípravu pre praktickú tanečnú etudu s jasnými edukačnými cieľmi. 

- Dokáže posúdiť a modifikovať náročnosť interpretačného výstupu s ohľadom na vek a variabilné didaktické ciele. 

- Dokáže analyzovať a hodnotiť dosiahnuté výsledky. 

- Vytvorí modelovú štúdiu s využitím kreatívneho tanca.

Modifikované podmienky na absolvovanie predmetu: 

prezenčná 

priebežné hodnotenie zadaných úloh 

aktívny proces prípravy pohybovo tanečnej etudy so zameraním na kreatívne využitie pohybových hier a tanca pre rozvoj psycho-motorických a kognitívnych kompetencií 

dištančná

písomná príprava s didaktickou analýzou hodiny, s kreatívnym využitím pohybovo tanečnej etudy. Audiovizuálna fyzická prezentácia pripravenej pohybovo tanečnej etudy vychádzajúcej z teoretickej prípravy hodiny

naštudovanie metodickej ukážky ROCK TRAP pre využitie v multi personálnom video zostrihu 

Odporúčaná literatúra: 

BARANOVÁ, E.: Pohybové činnosti v HV procese a ich vplyv na rozvoj hudobnosti žiakov. 

CHURCH, B. E.: Learning through play: Music and movement. 

MÁZOROVÁ, M. a kol. 1991. Slovenské ľudové tance. Bratislava: SPN- Mladé léta. 1991. 383 s. ISBN: 80-08-00322-7. 

MEDVECKÁ, E. 1997. Detské hry a tance. Bratislava: ASCO Art & Science. 1997. 234 s. ISBN 80-88820-03-0. 

MITCHEL, D.: Learning through movement and music: exercise your smarts.

ONDREJKA, K. a kol. 1973. Rytmika a ľudové tance. Bratislava: SPN. 1973. 156 s. 

PAYNE, H. 2011. Kreativní pohyb a tanec. Praha: Portál. 2011. 

POLÁKOVÁ, M. 2010. Sloboda objavovať tanec. Bratislava: Divadelný ústav. 2010. 164 s. ISBN: 978-80-89369-23-2. 

SHOTWELL, R.: Rhythm and movement activities: For early childhood 

ŠIMONEKOVÁ, H. 2000. Hudobno pohybová- rytmika. Bratislava: AT Publishing. 2000. 164 s. ISBN: 80-88954-10-X. 

URBAN, M. 2012, Rozvoj kompetencií tanečného interpreta ako umeleckej osobnosti. Banská Bystrica: PDF UMB 2012. ISBN 978-80-557-0425-8. 

URBAN, M. 2012, Iniciačné hry ako prostriedok rozvoja kompetencií interpretov. Banská Bystrica: PDF UMB 2012. ISBN 978-80-557-0520-0

Urban, M. 2015, Hra a tanec - iniciačné hry nielen pre tanečníkov. Banská Bystrica: SOS BB, edícia Haravara. 2015


Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)
Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)