Možnosti zápisu do kurzu

Predmet:                      Úvodná prax (1d-UPX-531)

Študijný odbor:             Pedagogika

Študijný program:        1.1.4. Pedagogika - vychovávateľstvo

Vyučujúca:                     PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD.

Ročník štúdia:               1.

Stupeň štúdia:               bakalársky

Odporúčaný semester: letný 2019/2020

Forma výučba:              denná, 0/0/2/0      (26 hod/semester)

Počet kreditov:              5

Podmieňujúce predmety: nie sú

Hodnotenie predmetu: 0 – 100 bodov, kredity

 

Časová záťaž študenta vyjadrené v hodinách: 150 hod, z toho hodín:

konzultácie: 15

príprava aktivít: 60

realizovanie praxe: 26

spracovanie správy z praxe a časovej snímky realizovaných aktivít: 49

  • Priebežné hodnotenie: úprava podmienok 7.4.2020

tvorba podkladov pre prax                                                                                     0-20 bodov

spracovanie písomných záznamov z praxe, ich prezentácia a odovzdanie            0-60 bodov

Záverečné hodnotenie:

Účasť na kolokviu v zoom, prezentácia portfólia (písomných záznamov):              0-20 bodov

  • Celkové hodnotenie:  je súčtom priebežného a záverečného hodnotenia

Na získanie hodnotenia absolvoval/a je potrebné mať sumárne minimálne 65 bodov.


Cieľ a obsah predmetu:

  • oboznámiť sa so riadením a organizáciou školského zariadenia priamo v praxi (štruktúra zamestnancov, zriaďovateľ, materiálne podmienky, legislatíva, pedagogická dokumentácia a i.)
  • aplikovať získané teoretické poznatky pri plánovaní pozorovaných javov a skutočností v edukačnej činnosti
  • odhaľovať a identifikovať vybrané problémy, javy, skutočnosti v priamej pedagogickej situácii (výber javov korešponduje s teóriou základných pedagogických vied)
  • preukázať záujem o prácu s deťmi a mládežou
  • preukázať a formovať vlastné kompetencie v nenáročných činnostiach (pomocných) v práci s deťmi  a mládežou pod vedením vychovávateľky

 

ÚPRAVA PODMIENOK K ABSOLVOVANIU PRAXE! (7.4.2020)

priama účasť študenta/ky v školách a školských zariadeniach sa ruší (predpokladom je presun tejto časti do ďalšieho semestra a ročníka štúdia), ale v tomto LS AR 2019/20 je potrebné predmet ukončiť!

povinnosti študenta/ky:  vypracovať a odovzdať portfólio zadaných prác + absolvovať online stretnutie (online kolokvium)   

Portfólio študentky/ta z praxe obsahuje:

  1. vypracované pozorovacie hárky 
  2. (písomne) pripravený rozhovor s cvičnou vychovávateľkou (téma na rozhovor je uvedená nižšie výber 1 témy)
  3. komplexná vlastná sebareflexia
  4. zborník aktivít/hier s určenými hrami pre vybrané vekové kategórie - tie treba uviesť pri hrách 

Požiadavky na študentstvo:

-          naštudovať si vývinové špecifiká tej vekovej kategórie (mladší a starší školský vek) - pre nich tvoríte zborník hier

-          naštudovať si pedagogickú dokumentáciu (výchovné program,y štandardy, plány), výchovné princípy, didaktické zásady

-          vypracovať si pozorovacie hárky (podľa vzoru nižšie) - mať definované kategórie na pozorovanie (min. 5 na 1 deň), každý deň mať iné kategórie

-          naštudovať si teóriu ako realizovať sebareflexiu, čo má obsahovať kvalitná sebareflexia 

-          mať pripravený riadený rozhovor na vybranú tému s konkrétnymi (rôznymi) otázkammi smerujúcicmi k vytýčenému cieľu rozhovoru (cieľ, otázky, podmienky realizácie rozhovoru treba mať spísané)

-          témy k rozhovoru: (na čo sa budete pýtať v daných témach súvisí aj s tým čo si o danej tému naštudujete)

  1. Prečo je dôležitá úloha vychovávateľa?
  2. Aký by dali odkaz mladým začínajúcim vychovávateľom?

Pozorovacie záznamy treba mať vypracované z problematiky: didaktiky, pedagogickej komunikácie, teórie výchovy, všeobecnej pedagogiky, pedagogickej diagnostiky. Pozorovací záznam obsahuje cieľ pozorovania, dátum, čas pozorovania, školské zariadenie, vek detí, počet detí, výchovnú oblasť, činnosť dňa, pozorované kategórie, rozbor a zovšeobecnenie analyzovaných javov, otázky pre analýzu s vychovávateľom*)

 

*príklad pozorovacieho záznamu

 

Dátumpozorovania:

Čas pozorovania:

Školské zariadenie:

Cieľ pozorovania:

Cieľ pozorovania korešponduje s poznatkami pedagogickej vedy: (didaktika)

Vek detí:

Počet detí:

Pozoruje – meno a priezvisko študenta/ky:

Výchovná oblasť:

 

Pozorované kategórie: (na čo konkrétne sa pozorovanie sústreďuje primárne, ako to dokážete odpozorovať):

 

Záznam z pozorovania:

(štruktúrovaný aj podľa častí dňa)

 

Otázky plynúce z pozorovania:

 

Vyhodnotenie pozorovania:


Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)
Samoprihlásenie sa do kurzu (Študent)