Options d’inscription

Názov predmetu: Psychológia zážitkového učenia


Forma výučby: Seminár

Typ predmetu: B

Metóda štúdia: prezenčná

Počet kreditov: 3

Odporúčaný semester/trimester štúdia: 2.

Stupeň štúdia: II.

b) záverečné hodnotenie:

Na získanie hodnotenia A je potrebné získať v najmenej 37 bodov, na získanie hodnotenia B

najmenej 33 bodov, na hodnotenie C najmenej 30 bodov, na hodnotenie D najmenej 27 bodov a na

hodnotenie E najmenej 25 bodov. Kredity nebudú udelené študentovi, ktorý z niektorej časti získa

menej ako 5 bodov.

Podmienky na ukončenie predmetu - platí len pre študentov, ktorí sa nezúčastnili prezenčnej formy vzdelávania. Podmienkou bude spracovanie semestrálnej práce s obsahom:

1. Teoretické východiská zážitkového vzdelávania a vyučovania, aktivizujúce metódy a ich význam vo vzdelávaní dospelých, charakteristika štruktútovaných hier, treba vychádzať z osnovy predmetu (uvedená nižšie)

3. Podrobný popis minimálne troch aktivít (štruktúrovaných hier):

- Názov aktivity

- Primárny cieľ aktivity + sekundárne ciele, s popisom, aké kompetencie sa u účastníkov rozvíjajú

- Odhadované časové trvanie aktivity

- Pomôcky

- Podmienky - individuálna vs. skupinová práca, prostredie, v ktorom aktivita prebieha

- Podrobný popis aktivity, jej priebeh

- Záverečná hodnotová, resp. osobná reflexia - uviesť otázky, ktoré budú kladené účastníkom.


Stručná osnova predmetu:

Charakteristika zážitkového učenia, metódy zážitkového učenia.

Štruktúrovaná hra ako základ zážitkového učenia a vyučovania, jej kritériá a spôsoby realizá-cie.

Základné princípy humanistickej psychológie a jej vzťah k zážitkovému učeniu. Vrcholové zážitky,

koncept „flow“.

Kolbov cyklus zážitkového učenia a jeho aplikácia v práci s dospelými.

Osobnostný rast na základe zážitku a skúsenosti, vzťah ku kvalite života. Sebareflexia a reflexia

v zážitkovom učení.

Psychosociálne učenie v skupine. Psychosociálne zručnosti andragóga pri aplikovaní metód ZU.

Riziká a kritické situácie v skupine pri aplikovaní ZU, ich prevencia a riešenie.

Odporúčaná literatúra:

BEDNAŘÍK, A. a kol. 1998. Tréning hrou. Bratislava : Centrum prevencie a riešenia konflik-tov,

PDCS, 1998. (dostupné na internete: www.pdcs.sk/publikacie)

HERMOCHOVÁ, S. 2006. Teambuilding. Praha : Grada, 2006.

KIRCHNER, J. 2009. Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii.

Brno : Computer Press, 2009.

KYRIACOU, CH. 1996. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996.

ORAVCOVÁ, J. – KARIKOVÁ, S. 2011. Psychológia v edukácií. Banská Bystrica : PF UMB,

2011.

PELÁNEK, R. 2008. Příručka instruktora zážitkových akcií. Praha : Portál, 2008.

STEWART, J. – COUPER, D. 2008. Vyřešeno! 40 aktivity prozvládání obtížných situácí. Brno :

Computer Press, 2008.

Poznámka: vzhľadom na súčasnú situáciu odporúčam pracovať s elektronickými zdrojmi (dostupné aj na webových stránkach Univerzitnej knižnice UMB).

Semestrálnu prácu je potrebné zaslať v elektronickej podobe na moju e-mailovú adresu: sona.karikova@umb.sk.

Termín: 15.5-2020

Vyučujúci: prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD.prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD.

Auto-inscription (Študent)
Auto-inscription (Študent)