Študent:

  1. analyzuje zmeny vo vzdelávaní vyplývajúce z technologického pokroku (digitalizácia, umelá inteligencia ako súčasť života a vzdelávania),
  2. analyzuje rôzne digitálne vzdelávacie obsahy s ohľadom na pomenovaný cieľ vzdelávania,
  3. využíva poznatky o gamifikácii, umelej inteligencii a procesoch učenia sa pri tvorbe digitálneho vzdelávacieho obsahu,
  4. prezentuje výsledky vlastnej práce prostredníctvom pokročilých digitálnych nástrojov,
  5. zvažuje výhody a riziká spojené s využívaním digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní.

Témy

Týždeň

Digitalizácia vzdelávania

Základné pojmy, dopady na vzdelávanie

1 - 2

Edukačná revolúcia

Trendy a inovácie v teórii výchovy a vzdelávania v oblasti využívania digitálnych technológii. Strategické národné a medzinárodné dokumenty o digitalizácii vzdelávania. Edukačná revolúcia.

3 - 4 + priebežne počas semestra

Gamifikácia

Gamifikácia vo vzdelávaní detí a mládeže. Gamifikácia vo vzdelávaní dospelých a seniorov.

5 – 6

Umelá inteligencia

Umelá inteligencia ako súčasť učenia (sa).

7 – 9

Digitalizácia vo vzdelávaní

Tvorba digitálnych vzdelávacich programov. Východiská vizuálnej prezentácie v edukačnom procese.

Vizualizácia dát v online priestore. Programy pre spracovanie dát.

Evalvácia digitálnych vzdelávacích programov.

10 - 13