Forma štúdia: denné
Metóda štúdia: prezenčná*
Ročník: 3. ročník Bc.
Semester: zimný
2020/2021
Zabezpečuje: doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. garantka predmetu (prednášky a
semináre)
Mgr.
Petra Fridrichová, PhD. (semináre)
Mgr. Hana Kocurová, PhD. (semináre)
Hodnotenie predmetu (v súlade s informačným listom predmetu):
Ø Študenti a študentky priebežne plnia, odovzdávajú a prezentujú vypracované úlohy a zadania.
Ø Počas semestra majú možnosť získať z plnenia priebežných aktivít max 50 bodov. Z toho:
o 40 bodov za priebežné písomné úlohy (4 časti: 4 x 10 bodov)
§ časť 1: súbor cieľov a učebných požiadaviek pre všetky tri oblasti rozvoja (10 bodov)
§ časť 2: výber vhodných úloh k formulovaným učebným požiadavkám + výber vhodných metód a ich kombinácia (10 bodov)
§ časť 3: návrh učebných zdrojov + IKT podpora (10 bodov)
§ časť 4: návrh spôsobu overovania a hodnotenia (10 bodov)
o 10 bodov za vzájomné hodnotenie a sebahodnotenie v závere výučby
Ø Študenti a študentky sú povinní vypracovať a odovzdať jednotlivým vyučujúcim v seminárnych skupinách na hodnotenie všetky súčasti priebežného hodnotenia.
Ø Podmienka pre prihlásenie sa na skúšku - min 35 bodov.
Ø Skúška prebieha v písomnej forme - max 50 bodov (pre uznanie skúšky je potrebné získať min 30 bodov).
Ø Záverečné hodnotenie je súčtom dosiahnutých výsledkov v priebežnom hodnotení a v skúške (podľa kvalifikačných stupňov ŠP).
Ø Možnosť získania tzv. bonusových bodov“ (max 10), nad rámec celkového súčtu bodov. Konkretizácia v priebehu výučby.
Ø Povinná účasť na seminároch - min 80 %. Neprítomnosť je potrebné ospravedlniť.
Ø Študenti a študentky s IŠP si individuálne dohodnú podmienky absolvovania predmetu s vyučujúcou seminárnej skupiny, do ktorej sú zaradení.
Prihlasovanie sa na skúšku:
Ø Prihlasovať sa na zverejnené termíny skúšky v AIS-e v skúšobnom období podľa pokynov jednotlivých vyučujúcich na seminároch.
Ø Prihlasovať sa na termíny (riadne a opravné) k tým vyučujúcim, u ktorých študenti a študentky absolvujú výučbu seminárov.
Ø Študenti a študentky, ktorí predmet opakujú (prenášajú si ho), resp. absolvujú výučbu v zimnom semestri v rámci programu ERASMUS v zahraničí, sú povinní kontaktovať garantku predmetu doc. Rovňanovú.
*Zmena metódy výučby
Zmena metódy výučby z prezenčnej na dištančnú, resp. kombinovanú závisí od aktuálnej epidemiologickej situácie. Vyučujúce informujú študentstvo o organizácii výučby a prípadných flexibilných úpravách požiadaviek (formy ich plnenia) prostredníctvom kurzu Všeobecná didaktika – denné štúdium v Moodli a sledujú aktualizované informácie, resp. odkazy na ne v iných informačných platformách aj vo svojich študentských mailových kontách.
Obsah
seminárov
- Úvodný seminár: predstavenie predmetu, organizácia, požiadavky, pravidlá. Literatúra.
- Príprava učiteľa na vyučovanie.
- Žiak – pedagogické diagnostikovanie ako predpoklad pre prípravu na vyučovanie.
- Obsah a ciele
- Didaktické metódy, stratégie a organizačné formy
- Materiálne didaktické prostriedky a tvorba učebných zdrojov
- Diagnostické metódy, preverovanie vedomostí, zručností, spôsobilostí žiakov
- Diagnostické metódy, preverovanie vedomostí, zručností, spôsobilostí žiakov 2.
- Riadenie vyučovacieho procesu.
- Autoevaluácia a reflexia