Výsledky vzdelávania (výkonový štandard): študent(ka)
úspešným absolvovaním predmetu:
Osvojí
si základný terminologický aparát a vie samostatne uviesť príčiny vzniku
jednotlivých sociálno-patologických javov detí a mládeže. Vie definovať
základné charakteristiky projektu, zásady tvorby projektu. Je schopný(á) na
základe teoretických poznatkov z oblasti sociálnej patológie
a projektovania formulovať vhodné ciele a aplikovať ich pri tvorbe
modelového projektu zameraného na vybraný sociálno-patologický jav. Dokáže analyzovať a hodnotiť
vhodnosť a primeranosť zvoleného postup pri tvorbe projektu. Aplikáciou osvojených
teoretických poznatkov vytvorí preventívny projekt vzhľadom na vybraný
sociálno-patologický jav, ktorý vie v súlade so študijným programom
realizovať.
Stručná osnova predmetu: (obsahový štandard)
- Základný pojmový aparát z oblasti projektovania. Koncepcie a stratégie v projektovaní. Projekt - základné charakteristiky.
- Agresívne správanie (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- Šikanovanie (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- Kyberšikanovanie (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- Toxikománia (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- Nelátkové závislosti (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- Poruchy príjmu potravy (základná terminológia, príčiny, prevencia)
- -13. Prezentovanie projektov prevenčnej práce