Cieľ predmetu
Získať zručnosti v projektovaní a realizácii akčného výskumu a v plánovaní vlastného profesijného rozvoja.
Anotácia predmetu
Študent úspešným absolvovaním predmetu:
- vie vysvetliť teoretické poznatky z edukačných a sociálnych vied v kontexte výučby etickej výchovy v konkrétnej triede a špecifikuje odborno-metodický problém vo vzťahu ku konkrétnej triede.
- aplikuje teoretické poznatky a metódy akčného výskumu riešenia konkrétnych odborno-metodických problémov vo vybranej triede.
- vytvorí koncepciu výučby etickej výchovy na sekundárnom stupni vzdelávania s uplatnením špecifickej stratégie (vychádzajúcej z jedného z reflexívneho modelu výučby) s cieľom riešenia odborno-metodického problému.
- analyzuje vlastnú výučbu vo vzťahu k riešeniu odborno-metodického problému a cieľov výučby ako komplexného celku, ale aj vo vzťahu k jednotlivým segmentom/elementom výučby či problémových situácií (výchovné problémy, nenaplnenie cieľov, učebných požiadaviek, zlyhanie disciplíny a pod.)
- navrhuje alternatívne riešenia vymedzeného odborno-metodického problému, resp. problémovej situácie.
- Vytvorí vlastný koncept výučby etickej výchovy pre vybranú triedu.
- Aplikuje model profesionálneho rozvoja učiteľa ako reflektívneho praktika na vlastný profesijný sebarozvoj s ohľadom na kompetenčný profil učiteľa.
- Vytvorí model vlastného profesionálneho sebarozvoja.
Obsah predmetu
Reflexívne
modely výučby |
2 – 5 |
|
|
Akčný výskum v
etickej výchove |
6 – 9 |
|
|
Profesijný rozvoj učiteľa metodikou AAA (Janík a kol., 2011). |
10 – 12 |
|
|
Hodnotenie predmetu – 100 bodov
Hodnotenie predmetu bude udelené na základe splnenia požiadaviek priebežného hodnotenia
Projekt akčného výskumu |
10b + 30b |
Obsahuje: - Teoretické a metodologické východiská akčného výskumu (predmet, cieľ, metódy) - Grafické znázornenie výsledkov akčného výskumu - Interpretácia výsledkov akčného výskumu - Formulovanie záverov a odporúčaní pre vlastnú pedagogickú prax
- absolvovaná povinná konzultácia k vytvorenému projektu výučby (10b) |
|
Koncepcia vlastného profesijného rozvoja |
20b |
Aktívna účasť na seminároch |
20b + 20b |
- Spoločný skupinový projekt Návrh systému hodnotenia v etickej výchove - Vzájomné hodnotenie podielu členov skupiny na tvorbe spoločného výstupu |