PA - Podmienky na absolvovanie predmetu


a) priebežné hodnotenie: cvičenie s pravidelnou periodicitou (60, minimum 39) b) záverečné hodnotenie: interpretácia klavírneho repertoáru potrebného pre pedagogickú prax, individuálny umelecký výkon (20+20, minimum 13+13)

VV - Výsledky vzdelávania

1. Študent sa orientuje v hudobných materiáloch užitočných pre hudobnú edukáciu, ovláda teoretický obsah obsiahnutý v učebniciach, ako aj skladby a piesne s jednoduchým harmonickým sprievodom (T,S,D,T). 2. Študent sa zoznámil so základmi techniky tvorenia tónu a so základmi klavírnej hry a klavírneho sprievodu. Študent má správne držanie pri hre na hudobnom nástroji. 3. Študent nadobudol praktické interpretačné technické, intonačné a rytmické zručnosti prostredníctvom rytmického a intonačného výcviku, má rozvinutú hudobnú pamäť a predstavivosť. 4. Študent hrá intonačne a rytmicky presne, tvorivo umelecky interpretuje skladbu.

L - Odporúčaná literatúra

1. Czerny, C. Osemtaktové etudy op. 740. 2. Czerny, C. Škola zručnosti op. 599. 3. Felix, B. & Langsteinová, E. Učebnice hudobnej výchovy. 4. Hatrík, J. (2012). Krajinou šťastného princa I, II. Bratislava. H plus. 5. Janžurová & Barová. Klavírna škola. 6. Lütgen, B. I.20 denných cvičení. 7. Grunfeldová, Z., Bohmová, A. & Sarauer, A. (2002). Klavírna škola pre začiatočníkov. Bärenreiter Praha s.r.o. 8. Šimová, O. (1997). Teória hudobnej výchovy. Základy teórie vokálnej interpretácie. UK. 9. Bratislava 1997. 10. Zapletal, R.(eds). (2003). To nejlepší z klasiky.

PJ - Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

PZ - Časová záťaž študenta

90 hodín, z toho: semináre: 26 hodín, konzultácie: 20 hodín, samoštúdium: 43 hodín, záverečný výstup: 1 hodina.

P - Priebežné hodnotenie

cvičenie s pravidelnou periodicitou (60, minimum 39)

Z - Záverečné hodnotenie

interpretácia klavírneho repertoáru potrebného pre pedagogickú prax, individuálny umelecký výkon (20+20, minimum 13+13)

SO - Stručná osnova predmetu

Hra na klavíri a jej špecifiká. Stavba nástroja, technika hry na nástroj. Hra z nôt – čítanie notového textu. Hra z listu. Hra stupníc. Základné harmonické funkcie (T,S,D) a hudobný sprievod. Vyjadrovacie prostriedky – rytmus, tempo, dynamika, frázovanie, výraz. Intervaly. Akordy, ich charakter, štruktúra, obraty. Intonácia z listu. Hra piesní s jednoduchým harmonickým sprievodom a vybraných jednoduchých prednesov rôznych štýlových období. Praktický interpretačný umelecký výstup