KUMULOVANÝ PREDMET, ktorý zahŕňa predmety:

bakalárskeho stupňa štúdia:

1d-VOP-421 Vokálne a inštrumentálne praktikum

1d-SVI-422 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 2,3

1d SVI-424 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 4,5

1d-COM-411 Collegium musicum a hudobné praktikum 1,2

1d-COM-413 Collegium musicum a hudobné praktikum 3,4

1d-COM-415 Collegium musicum a hudobné praktikum 5,6

magisterského stupňa štúdia:

2d-SVI-421 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 1,2

2d-SVI-423 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 3


VV - Výsledky vzdelávania

Študent získa koncertnú prax v ansámblovej hre, dosiahne aranžérske a improvizačné majstrovstvo, má schopnosť umelecko-kritického hodnotenia smerom k druhým a najmä k samému sebe v sebakritike. Je disciplinovaný v kolektíve a vie viesť tvorivý dialóg. Je adaptabilný tak z hľadiska umeleckého ako aj humánneho. Vie inštrumentovať, aplikovať a domyslieť hudobný nápad prostredníctvom schopnosti elaborácie. Vie určiť skladbe vhodnú formu, harmonizáciu. Vie detailne a originálne vypracovať inštrumentálny sprievod a sólistický part. Vie postaviť dramaturgiu skladieb pre akúkoľvek hudobnú produkciu.

L - Odporúčaná literatúra

ČERNUŠÁK, G. - Dejiny európskej hudby, PANTON Praha - Bratislava 1964 ALBRECHT, J.: Podoby a premeny barokovej hudby. Bratislava,1982 DOBRODINSKÝ, J. M.: Interpretácia barokových orchestrálnych a vokálno-inštrumentálnych skladieb. Bratislava,1991 ABRAHAM, G. : Stručné dejiny hudby. Bratislava, 2003. KAČIC, L.: Dejiny hudby. III. Barok. Bratislava, 2003 SEDLICKÝ, T. 1996 – 2000. K dejinám zborového spevu na Slovensku 1 – 5 . Banská Bystrica: UMB, 1996 – 2000. SEDLICKÝ, T. – PAZÚRIK, M.: K dejinám zborového spevu č.6. Banská Bystrica: UMB, 2003. HARNONCOURT, N. : Hudobný dialóg. Bratislava, 2005. MICHELS, U.: Encyklopedický atlas hudby. Praha, 2000 ŠPILKA, J.: Zaostrené na hudbu, SPN 2000 PECHÁČEK, S. : Lidová píseň a sborová tvorba, Praha: UK, Karolínum 2010 Každý AR sa aktualizuje literatúra v TP predmetu.



P - Priebežné hodnotenie

Účasť na nácvikoch príprave hudobnej produkcie

Z - Záverečné hodnotenie

Interpretácia a účasť na všetkých hudobných produkciách.

SO - Stručná osnova predmetu

- Vokálna a inštrumentálna interpretácia a jej aplikácia v edukačnom procese. - Význam, zmysel vokálnej interpretácie, analýza z aspektu dejín hudby. - Vokálna a inštrumentálna interpretácia v Renesancii., baroku, klasicizme - Vokálny a inštrumentálna interpretácia v romantizme a 19. storočí - Interpretačné otázky v 20 storočí v hudobno-edukačnej praxi - Pochopenie rytmiky a metriky, Priemerné tempo, pomocou obsahu, deklamačného spádu textu, rytmu, agogiky, Dynamika v danom hudobnom období - Štúdium , kolektívny nácvik a príprava na vlastné výstupy – prezentácie.

Interpretácia skladieb rôznych štýlov klasickej a salónnej hudby. Improvizácia na danú tému, improvizovaný úvod, medzihra, záver a inštrumentálny sprievod. Interpretácia vlastného aranžmán.