KUMULOVANÝ PREDMET, ktorý zahŕňa predmety:
bakalárskeho stupňa štúdia:
1d-VOP-421 Vokálne a inštrumentálne praktikum
1d-SVI-422 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 2,3
1d SVI-424 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 4,5
1d-COM-411 Collegium musicum a hudobné praktikum 1,2
1d-COM-413 Collegium musicum a hudobné praktikum 3,4
1d-COM-415 Collegium musicum a hudobné praktikum 5,6
magisterského stupňa štúdia:
2d-SVI-421 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 1,2
2d-SVI-423 Hudobné súbory vokálne a inštrumentálne 3
VV - Výsledky vzdelávania
Študent získa koncertnú prax v ansámblovej hre, dosiahne aranžérske a improvizačné majstrovstvo, má schopnosť umelecko-kritického hodnotenia smerom k druhým a najmä k samému sebe v sebakritike. Je disciplinovaný v kolektíve a vie viesť tvorivý dialóg. Je adaptabilný tak z hľadiska umeleckého ako aj humánneho. Vie inštrumentovať, aplikovať a domyslieť hudobný nápad prostredníctvom schopnosti elaborácie. Vie určiť skladbe vhodnú formu, harmonizáciu. Vie detailne a originálne vypracovať inštrumentálny sprievod a sólistický part. Vie postaviť dramaturgiu skladieb pre akúkoľvek hudobnú produkciu.
L - Odporúčaná literatúra
ČERNUŠÁK, G. - Dejiny európskej hudby, PANTON Praha - Bratislava 1964 ALBRECHT, J.: Podoby a premeny barokovej hudby. Bratislava,1982 DOBRODINSKÝ, J. M.: Interpretácia barokových orchestrálnych a vokálno-inštrumentálnych skladieb. Bratislava,1991 ABRAHAM, G. : Stručné dejiny hudby. Bratislava, 2003. KAČIC, L.: Dejiny hudby. III. Barok. Bratislava, 2003 SEDLICKÝ, T. 1996 – 2000. K dejinám zborového spevu na Slovensku 1 – 5 . Banská Bystrica: UMB, 1996 – 2000. SEDLICKÝ, T. – PAZÚRIK, M.: K dejinám zborového spevu č.6. Banská Bystrica: UMB, 2003. HARNONCOURT, N. : Hudobný dialóg. Bratislava, 2005. MICHELS, U.: Encyklopedický atlas hudby. Praha, 2000 ŠPILKA, J.: Zaostrené na hudbu, SPN 2000 PECHÁČEK, S. : Lidová píseň a sborová tvorba, Praha: UK, Karolínum 2010 Každý AR sa aktualizuje literatúra v TP predmetu.
P - Priebežné hodnotenie
Účasť na nácvikoch príprave hudobnej produkcie
Z - Záverečné hodnotenie
Interpretácia a účasť na všetkých hudobných produkciách.
SO - Stručná osnova predmetu
- Vokálna a inštrumentálna interpretácia a jej aplikácia v edukačnom procese. - Význam, zmysel vokálnej interpretácie, analýza z aspektu dejín hudby. - Vokálna a inštrumentálna interpretácia v Renesancii., baroku, klasicizme - Vokálny a inštrumentálna interpretácia v romantizme a 19. storočí - Interpretačné otázky v 20 storočí v hudobno-edukačnej praxi - Pochopenie rytmiky a metriky, Priemerné tempo, pomocou obsahu, deklamačného spádu textu, rytmu, agogiky, Dynamika v danom hudobnom období - Štúdium , kolektívny nácvik a príprava na vlastné výstupy – prezentácie.
Interpretácia skladieb rôznych štýlov klasickej a salónnej hudby. Improvizácia na danú tému, improvizovaný úvod, medzihra, záver a inštrumentálny sprievod. Interpretácia vlastného aranžmán.