Deti majú filozofické otázky, no ako ich rozvíjať v školskom prostredí a prečo vlastne? Čo robíme, keď filozofujeme a čomu sa pri tom učíme? Predmet nie len predstavuje diskusnú didaktickú metódu Philosophy for Children, ale účastníci kurzu sa v nej aktívne trénujú, aby raz v školskom prostredí boli citliví na filozofické otázky svojich žiakov a metodicky účinne ich riešili v prostredí „hľadajúceho spoločenstva“. Diskusná metóda filozofovania s deťmi je, okrem iného, koncipovaná pre efektívny nácvik analytického a kritického myslenia, tak potrebného v dnešnom živote.


Viete?

Dospelí filozofujú, no filozofujú aj deti?

Čo to vlastne filozofovanie je?

Ako sa filozofické myslenie dotýka života bežného človeka?

Ako rozvíjať detské filozofické otázky a ako ich s nimi riešiť?

Ako súvisí filozofické myslenie s kritickým a tvorivým myslením?

Načo je dobré kritické myslenie a ako ho rozvíjať u detí?

Na čom sa zakladá kritické myslenie a ako ho hodnotiť?

Ako to podporuje didaktická metóda Philosophy for Children?

 

Nad takýmito otázkami sa budeme zamýšľať na predmete

Filozofovanie s deťmi.

 Predmet je evidovaný na katedre etickej a obč. výchovy a zaradený medzi povinne-voliteľné predmety za 3 kredity (ostatní študenti si ho môžu vybrať do rozsahu svojich výberových predmetov).

Predmet sa realizuje v zim. semestri, je to 2-hod. seminár a hodnotenie študenti získajú z priebežného hodnotenia za plnenie rôznych priebežných úloh. 

„Nepreskúmaný život nestojí za to žiť“ (Platón)