Deti majú filozofické otázky, no ako ich rozvíjať v školskom prostredí a prečo vlastne? Čo robíme, keď filozofujeme a čomu sa pri tom učíme? Predmet nie len predstavuje diskusnú didaktickú metódu Philosophy for Children, ale účastníci kurzu sa v nej aktívne trénujú, aby raz v školskom prostredí boli citliví na filozofické otázky svojich žiakov a metodicky účinne ich riešili v prostredí „hľadajúceho spoločenstva“. Diskusná metóda filozofovania s deťmi je, okrem iného, koncipovaná pre efektívny nácvik analytického a kritického myslenia, tak potrebného v dnešnom živote.
Viete?
Dospelí filozofujú, no filozofujú aj deti?
Čo to vlastne filozofovanie je?
Ako sa filozofické myslenie dotýka života bežného človeka?
Ako rozvíjať detské filozofické otázky a ako ich s nimi riešiť?
Ako súvisí filozofické myslenie s kritickým a tvorivým myslením?
Načo je dobré kritické myslenie a ako ho rozvíjať u detí?
Na čom sa zakladá kritické myslenie a ako ho hodnotiť?
Ako to podporuje didaktická metóda Philosophy for Children?
Nad takýmito otázkami sa budeme zamýšľať na predmete
Filozofovanie
s deťmi.
Predmet je evidovaný na katedre etickej a obč. výchovy a zaradený medzi povinne-voliteľné predmety za 3 kredity (ostatní študenti si ho môžu vybrať do rozsahu svojich výberových predmetov).
Predmet sa realizuje v zim. semestri, je to 2-hod. seminár a hodnotenie študenti získajú z priebežného hodnotenia za plnenie rôznych priebežných úloh.
„Nepreskúmaný život nestojí za to žiť“ (Platón)